Jak prodat nemovitost za co největší peníze?

Jistě už jste o tom slyšeli. Home Staging. Přišlo to k nám ze zahraničí, a jestliže to funguje v desítkách zemí světa, bylo by naivní si myslet, že zrovna v Česku a na Slovensku to fungovat nebude. Funguje to!

Co je cílem Home Staging?

Cílem home staging je udělat prodávané zboží atraktivnější. V tomto případě byt či dům. Ze stejného důvodu vám v supermarketu nasvítí ovoce, protože pak se lépe prodává, v autobazaru vypulírují auto, protože pak se lépe prodává, žena se do společnosti namaluje, protože je pak atraktivnější. Na trhu s realitami je potřeba vyhrát dvě bitvy: cenovou a soutěž krásy. Statistiky naznačují, že využití Home Stagingu může zredukovat čas, po který je nemovitost na trhu až o 50 % oproti nemovitostem, které jsou nezařízené nebo neupravené.

Home staging lze podle mého rozdělit do tří skupin: light home staging, virtuální home staging (vizualizace) a fyzický home staging. Pojďme si teď ke každému něco málo říct.

Light home staging používám u zařízených nemovitostí. Jedná se o úklid nemovitosti, odstranění osobních věcí a vizuální zatraktivnění nemovitostí za pomocí drobných zařizovacích doplňků – svícny, polštářky, přehozy, stolečky… Zařizovací prvky je potřeba volit takové, aby se do nemovitosti hodily.

„Kolega inzeroval byt bez HS za pomocí fotek, které nafotil sám. Během 14 dnů neměl žádnou reakci. Na mé doporučení se rozhodnul investovat do profesionálních fotografií a společně jsme nachystali nemovitost v duchu light home stagingu. Nemovitost byla do týdne od zveřejnění nových fotografií zarezervovaná.“

Light home staging by měl být samozřejmostí každého profesionálního makléře.

Virtuální home staging neboli vizualizace je možnost upravit skutečné fotky anebo klientům ukázat stav budoucí. Používá se u nemovitostí, které jsou určené k modernizaci a light home staging, zde nemá význam. Nebo u developerských projektů, kde ještě není možné navštívit případný vzorový dům. Je to skvělý nástroj na práci s klientem v kanceláři. Klienta v kanceláři informujete o všech skutečnostech – pánům popíšete technický stav a dámám ukážete vizualizaci „budoucí“ nemovitosti.

Fyzický profesionální home staging není jen to, že poklidíte, jako před Vánoci. Je to přesun nábytku, vymalování, použití dekorací a mnoho dalšího. Uskutečňuje se hlavně u nemovitosti, které jsou prázdné – klient už se vystěhoval anebo ideální příklad je vzorový dům developera. Zaujme Vás více fotografie prázdné nemovitosti, nebo vybavené nemovitosti, kde barvy dávají smyls a rozmístění nábytku je Vám vlastní? U fyzického home stagingu jde o zařízení nemovitosti nábytkem – může jít jen o drobnosti anebo kompletní zařízení nemovitosti.

Fyzický profesionální home staging je na dohodě majitele a realitního makléře.  Nemovitosti ohromně pomůže odlišit se od konkurence na dnešním realitním trhu a „vystoupit z davu”.

Samozřejmostí je nemovitost nafotit profesionálním fotografem, který ví, jak si hrát se světlem a ukáže nemovitost v nejlepší formě.

A co cílem Home staging rozhodně není?

Lhaní potencionálním zájemcům, jak často slýchávám – určitě nedoporučuji maskovat jakékoliv vady nemovitosti – obrátí se to proti prodávajícímu i makléři. Home Staging se netýká stavu nemovitosti. O tom musí zájemce informovat realitní makléř a majitel nemovitosti.

Já osobně home staging doporučuji a používám. Vidím v něm velikou přidanou hodnotu, jak pro prodávajícího, tak i kupujícího.

Zajímá Vás něco ohledně home stagingu?

Neváhejte mě kontaktovat, ještě dnes.

Komentáře

Přidat komentář